pexels-eberhard-grossgasteiger-2086620.jpg

CRYOTERAPI

Æstestik

ÆSTETIK

Vores cryoterapi maskine er i stand til at påvirke både de ydre og synlige lag af huden, såvel som de indre strukturer. Cryoterapi i æstetik har været et hidtil uset gennembrud, Cryosense er gået et skridt videre, udviklet en meget nyttig kropskabine til æstetiske formål, forbedrer hudens udseende øjeblikkeligt og favoriserer de naturlige processer, som vores krop udfører, og som påvirker vores skønhed og vores sundhed , såsom keratinproduktion, cellefornyelse eller cirkulation.

​Siden begyndelsen har cryoterapi haft forskellige anvendelser inden for æstetiske medicinske behandlinger takket være dets antiinflammatoriske, vasokonstriktoriske og smertestillende virkninger.  Cryoterapi fjerner mærker og ar på kroppen forårsaget af solen og andet.

Anvendelsen af æstetisk cryoterapi er en af de mest effektive behandlinger på huden, det reducerer mærker og ar på få sessioner, indtil de forsvinder. Cryoterapi behandling er en smertefri behandling, der opnår fremragende resultater.

Cryoterapi til vorter er også en del af sædvanlige behandlinger. Nitrogendamp afkøler det berørte område, og eliminerer vorter på en meget effektiv måde uden at skade resten af vævet omkring.

BRUGERE AF CRYOTERAPI

Ved en cryoterapi behandling forbrænder man omkring 200 til 800 kalorier i en enkelt session, takket være aktiveringen af stofskiftet. Og i modsætning til den traditionelle sauna skyldes vægttab tabet af fedt, og ikke væsker.

Under sessionen sænker brugen af fordampet flydende nitrogen temperaturen inde i kabinen til mellem -110 ºC -180 ºC i en kort periode (ca. 3 minutter).​ Den korte udsættelse for ekstrem kulde i et kontrolleret miljø er det, der i vores krop udløser de gavnlige virkninger af cryoterapi.

Et af de felter, hvor hel krops cryoterapi har vist stor effekt, er æstetik. Berømte personer som Lindsay Lohan, Demi Moore og Tom Cruise har hjulpet med at popularisere denne behandling over hele verden.